Dzierżawa gruntów stanowiących własność gminy
Wymagane dokumenty :
1. Wniosek sporządzony własnoręcznie przez wnioskodawcę określający powierzchnię i położenie gruntu mającego być przedmiotem dzierżawy jak również jego przeznaczenie.
2. Aktualna mapa z wykreśleniem planowanej dzierżawy, decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku planowanej zabudowy np. garaż, pawilon, parking.
Opłaty :
Wniosek wolny od opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy Ełk, ul. T. Kościuszki 28 A, 19-300 Ełk
Termin i sposób załatwienia sprawy :
1. W przypadku wydzierżawienia gruntu po raz pierwszy okres załatwienia sprawy wynosi do 3 miesiące. Jest to okres potrzebny do skompletowania niezbędnych opinii, sporządzenia wykazów i wywieszenia na tablicy ogłoszeń, ogłoszenia w prasie, sporządzenia umowy dzierżawy.
2. O każdym przypadku przedłużenia terminu załatwienia wniosku z przyczyn niezależnych od urzędu, wnioskodawca jest informowany pisemnie wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz przewidywanego terminu załatwienia wniosku.
Osoba odpowiedzialna:
Anna Gajko
pok. nr 15 (I piętro)
tel. 87 619 45 19
Podstawa prawna :
1. Art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 65).
2. Art.18 ust.2 pkt9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz.506)
3. Uchwała Nr XXX/255/08 Rady Gminy Ełk z dnia 22 lutego 2008 r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ełk (Dz. U. Woj. Warm. Maz. Nr 54 poz. 1105)