Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic
Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic
Ustalenie numeru porządkowego budynku
Wymagane dokumenty:
- Wniosek
- Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna :
Art. 47a. ust. 5, 6 i 47b. ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1990)
Nadanie nazwy ulic
Wymagane dokumenty:
- Wniosek
- Kopia dokumentu stwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością
- Kopia mapy w skali nie mniejszej niż 1:10 000, na której kolorem wyróżniono lokalizację i przebieg drogi będący przedmiotem wniosku.
- Jeżeli jest to nieruchomość, będąca w posiadaniu wielu właścicieli należy załączyć zgody wszystkich właścicieli nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Wydanie stosownego zawiadomienia następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna:
Art. 7 ust. 1 pkt. 2 oraz art.18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 ze zm.),
Art.8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm. )