Wniosek na odbiór odpadów komunalnych
	Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ełk, powinien złożyć do Wójta Gminy Ełk wniosek oraz informacje zawierające:
	
	
	·        imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
	
	·        określenie przedmiotu i obszaru działalności;
	
	·        określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
	
	·        informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
	
	·        proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
	
	·        określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia;
	
	·        rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości;
	
	·        sposób realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów.
	
	Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć:
	·         zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne;
	
	·         dokument o gotowości przyjęcia odpadów komunalnych niesegregowanych oraz wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i odpadów z remontów, przez przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, spełniających wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwiania, o których mowa w art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.) oraz w art. 7 ust. 3 ustawy z dnia  13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.)
	
	·         dokumentację o posiadaniu tytułu prawnego do instalacji, z zastrzeżeniem art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, służącej do sortowania lub kompostowania odpadów, przed przekazaniem ich do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania wskazanych we wniosku.
	
	
	Zwalnia się z opłaty skarbowej podmioty  wymienione w   art.7  Ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej /Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm./ 
	
	Opłatę skarbową za wydanie decyzji zezwalającej na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub  opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych należy wpłacić na konto:
	
	
	URZĄD GMINY W EŁKU
	
	
	
	lub w kasie, przy pok. Nr 06, Urzędu Gminy Ełk, ul. T. Kościuszki 28A
	
 
			 
			