Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego
GMINNY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
e-mail: oc@elk.gmina.pl
Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego (GZZK) zwany dalej ,,Zespołem” utworzony został zarządzeniem Wójta nr 219/2019 na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zmianami) w związku z art. 19 ust. 4 – 7 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (t.j. Dz.U. 2019 r. poz. 1398), do realizacji n/w zadań:
1) całodobowe alarmowanie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowania prowadzonych czynności;
2) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
3) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
4) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
5) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
6) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
Centrum w żadnym przypadku nie zastępuje działania takich służb jak: Pogotowie Ratunkowe, Policja, Straż Pożarna, Pogotowie Gazowe, Pogotowie Wodne, Pogotowie Energetyczne, Weterynaryjne, służby sanitarne i inne.
Wymienione służby działają zgodnie ze swym przeznaczeniem i są osiągalne pod dotychczas obowiązującymi numerami telefonów.
Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego (GZZK) oparty jest o jednoosobowe stanowisko ds. OC i ZK.