Wniosek o nadanie nr PESEL
Zgodnie z art. 18 ustawy z dnia z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
(Dz. U. z 2021 r., poz. 510) wniosek o nadanie numer PESEL:
• składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy (może to również zrobić w Twoim imieniu pełnomocnik);
• wniosek o nadanie numeru PESEL zawiera wskazanie podstawy prawnej oraz udokumentowane dane;
Wymagane dokumenty to:
• dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość i inne dane, które wpiszesz we wniosku;
• wniosek o nadanie numeru PESEL - pobierz go i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie;
Opłaty
• Nadanie numeru PESEL jest bezpłatne.
• Pełnomocnictwo - 17zł. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne
Podstawa prawna
• ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r., poz. 510)